Banner
Formula 1 2009 Preview: Un nou început

 Automarket vă prezintă avancronica sezonului cu cele mai multe necunoscute şi incertitudini din istoria recentă a Formulei 1.
 La fel ca şi în anii precedenţi, sezonul 2009 al Formulei 1 va debuta cu Marele Premiu al Australiei de la Melbourne. 

Inceput Considerată de mulţi drept cursă care va risipi toate misterele din această iarnă, Melbourne reprezintă un nou început pentru cea mai importantă competiţie a sporturilor cu motor, mai ales prin prisma numeroaselor schimbări de regulament tehnic care au avut loc.
 
 Spre deosebire de anii trecuţi, debutul sezonului 2009 este cu adevărat incert în privinţa favoriţilor la titlu, prin prisma surprizelor la care am asistat pe parcursul acestei ierni.
 
 BRAWN GP
 
 Numeroase echipe şi-au depus candidatura pentru trofeul suprem pus în joc, însă adevărată surpriză ar putea veni dintr-o direcţie total surprinzătoare: Brawn GP, echipa renăscută din cenuşă Honda Racing cu mai puţin de o luna în urmă. Jenson Button şi Rubens Barrichello au dominat fără drept de apel ultimele două sesiuni de teste din această iarnă, luând prin surprindere marile echipe din Formula 1.
 
 Strategia aplicată de Ross Brawn în sezonul precedent a dat roade atunci când nimeni nu se aştepta: Honda Racing a lăsat baltă sezonul 2008 încă de la începutul anului, întrucât Brawn a simţit ca 2009 este adevărată şansă a echipei de a deveni o pretendentă la victorii. Explicaţia este legată, bineînţeles, de numeroase schimbări de ordin tehnic, astfel că inginerii de la Brackley s-au concentrat pe noile reguli aerodinamice în timp ce Mclaren şi Ferrari luptau pentru titlul mondial.
 
 Marele semn de întrebare este dacă Brawn GP va reuşi să confirme în acest sezon evoluţiile exemplare din teste, în condiţiile în care fiabilitatea monopostului BGP 001 s-ar putea dovedi o problemă, în contextul în care echipa a parcurs foarte puţini kilometri în această iarnă. Totuşi, parteneriatul tehnic încheiat cu Mercedes se va dovedi o adevărată gură de oxigen pentru Brawn, care se va putea concentra pe celelalte aspecte esenţiale ale monopostului sau, mai ales că motorul constructorului german este unul dintre cele mai bune din Formula 1.
 
 Pe de altă parte, Button are în sfârşit ocazia să demonstreze că victoria obţinută cu Honda în 2006 nu a fost o simplă întâmplare, iar noul BGP 001 pare acum ocazia perfectă de a-şi arăta talentul cu care a fost înzestrat. Brawn GP se bazează şi pe experienţă lui Rubens Barrichello, veteranul Formulei 1 având poate o ultimă ocazie să demonstreze că îşi merită locul pe grilă de start, în ciuda faptului că Bruno Senna a părut la un moment dat o alternativă mult mai atractivă.
 
SCUDERIA FERRARI
 
 Campioană mondială a constructorilor, Scuderia Ferrari, pare în acest moment echipă cu cele mai mari şanse să pună probleme celor de la Brawn GP în debutul noului sezonul competiţional. După ce au ratat la mustaţa titlul mondial al piloţilor în 2008, Stefano Domenicali este determinat să recucerească prima poziţie în acest sezon, însă pentru acest lucru echipa trebuie să elimine erorile inadmisibile din sezonul trecut. Ferrari a avut un parcurs constant bun în teste în această iarnă, chiar dacă nu a reuşit să ţină pasul cu echipa lui Ross Brawn. Echipa este printre primele care a confirmat că va utiliza sistemul KERS în Marele Premiu al Australiei, ceea ce s-ar putea dovedi un avantaj în luptă pentru victorie, mai ales că Brawn GP nu va avea incorporată noua tehnologie.
 
 De asemenea, Ferrari este singură echipă care are în componenţa doi piloţi care aspiră la titlul mondial. Kimi Raikkonen îşi propune să facă uitate prestaţiile cel puţin dezamăgitoare din 2008 şi să revină în luptă pentru titlu, însă finlandezul va concura sub o presiune suplimentară din partea şefilor săi. Stefano Domenicali a declarat cu numai câteva zile în urmă că acesta este un sezon foarte important pentru Raikkonen, sugerând că postul său în echipa este în pericol dacă nu va reuşi să treacă peste problemele de adaptare la monopost întâmpinate anul trecut. Lucrurile devin şi mai interesante dacă ne gândim că Raikkonen a afirmat în numeroase ocazii că Ferrari este ultima echipă pentru care va concura în Formula 1.
 
 Spre deosbire de ceilalalti piloţi, campionul mondial va trebui însă să lupte şi împotriva propriului său coechipier, Felipe Massa fiind mai avid de rezultate ca niciodată după eşecul de la Interlagos. Spre surprinderea tuturor, brazilianul a demonstrat pe podiumul de premiere din Brazilia că ştie să piardă  se  a fi unul dintre punctele de  ale noului sezon. 
 
 MCLAREN MERCEDES
 
 Cea mai mare necunoscută pentru noul sezon este fără îndoială Mclaren Mercedes. Echipa care l-a transformat pe Lewis Hamilton în campion mondial a fost de nerecunoscut în testele din această iarnă, monopolizând de cele mai multe ori ultima poziţie în clasamentul zilnic.
 
 Cu toate acestea, o echipă de talia celor de la Mclaren nu poate fi subestimată, cu atât mai mult cu cât Mclaren a dat semne vizibile de revenire în ultima parte a testelor de la Jerez. Deocamdată este incert dacă Mclaren a reuşit într-adevăr să rezolve problemele aerodinamice ale monopostului MP4-24, mai ales că inclusiv şefii echipei s-au declarat pesimişti în perspectiva cursei de la Melbourne. Se speculează inclusiv că Mclaren joacă teatru pentru a-şi adormi rivalii, versiune totuşi puţin plauzibilă în contextul masivelor schimbări de regulament.
 
 Lewis Hamilton va fi pilotul exponenţial al echipei şi în acest an, britanicul adoptând aceeaşi strategie ca în 2008 pentru a-şi păstra titlul mondial. Convins că poate face faţă cu brio presiunii la care va fi supus, britanicul va trebui însă să înfrunte o pleiadă de piloţi pregătiţi să-i stopeze supremaţia. Un alt semn de întrebare pentru Mclaren este Heikki Kovalainen, care anul trecut nu s-a ridicat la pretenţiile unei echipe care aspiră la titlul mondial al constructorilor. De performanţele finlandezului vor depinde foarte mult obiectivele echipei lui Martin Whitmarsh, care a preluat conducerea team-ului de la Ron Dennis.
 
 BMW-SAUBER
 
 Echipa condusă de Mario Theissen este probabil singură din Formula 1 care a reuşit să îşi îndeplinească până în prezent toate obiectivele propuse la începutul unui sezon. În 2009, BMW-Sauber spera să lupte pentru titlul mondial, iar rezultatele testelor din această iarnă confirmă că echipa a rămas una de top. Momentan, este mult prea devreme pentru a vorbi despre abilitatea echipei de a concura de la egal la egal cu Ferrari, Mclaren sau, de ce nu, cu Brawn GP. Nu trebuie uitat faptul că BMW-Sauber a beneficiat în 2008 de cel mai fiabil monopost, iar acum se vehiculează că germanii au reuşit să dezvolte cel mai bun sistem KERS din Formula 1.
 
 În ceea ce priveşte linia de piloţi, Robert Kubica este mai dornic că niciodată să arate că este un învingător. Frustrările trăite la finalul anului trecut, când BMW-Sauber a renunţat la dezvoltarea monopostului F1.08, ar putea fi recompensate o şansă reală de a ataca titlul mondial în 2009. De asemenea, BMW-Sauber se poate baza şi pe aportul lui Nick Heidfeld, a cărui experienţă ar putea fi decisivă   nemţilor de a cuceri  1. 
 
RENAULT F1 TEAM
 
 După un debut modest în testele din această iarnă, Renault a dat semne de revenire în ultima perioadă, iar echipa priveşte cu încredere noul sezon competiţional. De altfel, Renault este privită drept o echipă cu mult potenţial, după ce Fernando Alonso a dominat ultimele 6 curse de anul trecut. Poate cel mai important lucru este că Renault a primit acordul celorlalte echipe de a dezvolta motorul RS27, întrucât francezii au interpretat ad-literam îngheţarea motoarelor timp de 5 ani.
 
 Deşi luptă pentru titlu s-ar putea dovedi o pălărie mult prea mare pentru francezi în 2009, Renault are drept obiectiv să lupte pentru victorii şi, implicit, pentru titlul mondial. Echipa a reuşit să dezvolte un sistem KERS fiabil cu care va concura încă de la Marele Premiu al Australiei, însă o necunoscută ar putea fi pneurile slick. Echipa a întâmpinat vremuri grele în momentul în care a trecut de la pneurile Michelin la Bridgestone în 2007, iar acest lucru s-ar putea repeta în acest an.
 
 Prezenţa dublului campion mondial Fernando Alonso reprezintă totuşi o garanţie a succesului, spaniolul reuşind să aducă echipa pe linia de plutire în sezonul precedent după experienţă nefericită la Mclaren din 2007. De altfel, spaniolul este privit în multe cercuri ale Formulei 1 drept cel mai bun pilot de pe grilă de start, iar acest lucru îl obligă pe Fernnado să vizeze obţinerea unor performanţe majore. Renault se bazează şi în 2009 pe serviciile lui Nelson Piquet Jr, care are însă şanse reduse de a juca un rol important în ecuaţia campionatului.
 
 TOYOTA RACING
 
 După 8 ani de prezenţă în Formula 1, criza economică obligă echipa japoneză să obţină primele rezultate majore din istorie. Un nou eşec în 2009 poate însemna condamnarea la moarte a echipei, şefii din Japonia aşteptând cu nerăbdare rezultate care să justifice sutele de milioane de euro cheltuite anual în această competiţie.
 
 Din fericire, speranţele şefilor constructorului nipon sunt acoperite de primle rezultate pe circuit ale monopostului TF109, despre care Jarno Trulli nu s-a sfiit să declare ca este cel mai bun realizat vreodată de echipa. Toyota a demonstrat în această iarnă că dispune de un monopost capabil să depăşească BMW-Sauber şi chiar să lupte îndeaproape cu Ferrari, fapt ce semnalează o creştere de performanţă remarcabilă faţă de locul 5 ocupat în 2008 în clasamentul constructorilor.
 
 Călcâiul lui Ahile pare să fie reprezentat de sistemul KERS, în  faptului  Toyota este unul dintre liderii industriei hibrizilor  industria auto.  a anunţat     tehnologia pe monopost undeva la  sezonului. Jarno Trulli  Timo Glock formează o pereche foarte  pentru 2009, foamea de succes a germanului venind  completarea experienţei de care se  italianul. 
 
WILLIAMS F1 TEAM
 
 La fel ca şi Brawn GP, Williams s-a concentrat pe dezvoltarea monopostului din acest an încă de la începutul sezonului precedent. Deşi este una dintre cele mai cunoscute echipe din F1, echipa nu a mai cunoscut gustul victoriei de 4 sezoane, când Juan Pablo Montoya trecea primul linia de sosire în Marele Premiu al Braziliei din 2004. Lucrurile s-ar putea schimba în bine în 2009, monopostul FW31 dovedindu-se deja capabil de obţinerea unor performanţe majore. În ceea ce priveşte sistemul KERS, Williams a adoptat o strategie unică în F1, construind tehnologia pe bază volantului motorului, spre deosebire de toate celelalte echipe, care au preferat un sistem pe baterii.
 
 Perla echipei este şi în acest sezon Nico Rosberg, considerat unul dintre cei mai talentaţi piloţi din Marele Circ. Dacă vrea să îl păstreze pe german şi după 2009, echipa trebuie să-i ofere cel puţin o victorie în 2009. Privit iniţial drept o simplă "piesă" din contractul cu Toyota pentru furnizarea motoarelor, Kazuki Nakajima a progresat pe parcursul primului său sezon în Formula 1, iar japonezul poate aduce un nou suflu pentru Williams.
 
 RED BULL RACING
 
 Una dintre putinile echipe care nu şi-a propus în mod deschis să obţină o victorie în 2009, Red Bull se bazează în acest an pe Sebastian Vettel, cel mai tânăr câştigător al unei curse de Formula 1. Acesta pare să fie principalul avantaj al echipei comparativ cu sezonul precedent, linia de piloţi fiind acum foarte competitivă. Chiar dacă a suferit un grav accident de bicicletă în luna noiembrie, Mark Webber este pregătit să demonstreze că la cei 31 de ani ai săi este încă un pilot valoros pentru Formula 1. Iar cursa de la Melbourne din acest weekend este cea mai bună ocazie de a demonstra acest lucru în faţa propriilor săi suporteri. În plus, Red Bull va beneficia şi în acest an de motoare Renault, care se pot dovedi mult mai performanţe după ce francezii au primit permisiunea celorlalte echipe de a-l dezvolta.
 
 SCUDERIA TORO ROSSO
 
 Scuderia Toro Rosso este privită probabil drept una dintre putinile echipe care a scăzut comparativ cu anul trecut. Cea mai grea pierdere a fost semnalată în privinţa liniei de piloţi, acolo unde Sebastian Vettel a fost înlocuit de debutantul Sebastien Buemi. Deşi a arătat o formă bună în teste, evenimentele oficiale ar putea să îl pună în dificultate pe singurul elveţian din Formula 1. Acesta  fi acompaniat  2009 de Sebastien Bourdais, care a reuşit  îşi păstreze locul la   detrimentul lui Takuma Sato. 
 
  FORCE INDIA
 
 Force India a fost singura echipă care nu a reuşit să câştige niciun punct în sezonul 2008. Ambiţiile lui Vijay Mallya de a crea o echipă competitivă se pot concretiza însă în 2009, mai ales ca urmare a noului parteneriat tehnic încheiat cu Mercedes. Echipa a renunţat astfel la propulsoarele Ferrari în favoarea unui pachet Mercedes compus din motor, cutie de viteze, sistem hidraulic şi sistem KERS. Mai mult decât atât, echipa a fost în unele ocazii mai rapidă pe circuitele de teste decât Mclaren, însă este puţin probabil că acest lucru să se întâmple şi în cadrul evenimentelor oficiale.
 
 Echipa a menţinut aceeaşi linie de piloţi, experienţă lui Giancarlo Fisichella fiind decisivă pentru dezvoltarea în bune condiţii a monopostului VJM002. Pe de altă parte, Adrian Sutil a demonstrat anul trecut că este capabil să îi ţină piept coechipierului său, cel mai elocvent exemplu fiind Marele Premiu al statului Monaco, când a ratat de puţin clasarea pe locul 4 în urma unui incident de cursă cu Kimi Raikkonen.
 
sursa: Automarket


<< Previous Page                    Next Page >>

 

Footer

Copyright © 2018 infoamea.ro. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licenţa GNU/GPL License.